Uppskattade föräldrar

Idag flög mamma och pappa till Marsellie i Frankrike, och lämnade mig, min bror och djuren ensamma i några dagar. Vilket jag verkligen uppskattar. Men det är mycket som man märker behöver göras, som annars görs av någon annan utan att man märker det. Visst, man kan låta allt ligga, smutstvätten,  disken och damtussarna i hörnen. Men det ser inte någe bra ut.
Sen blir man för jämnan påmind om att katterna ska ha mat då man hör att de håller på att äta upp varandra istället, och så hunden som börjar bli kissnödig och vankar från rum till rum.  
Jag som länge längtat efter min egen lägenhet och så många husdjur jag ska skaffa då, men nu börjar jag tveka. Det är mycket ansvar som ligger bakom "Eget, Själv, Ensam" .
Jag uppskattar mina föräldrar är vad jag har lärt mig idag. Tack för att ni finns, och stanna inte kvar i Frankrike för gott !! Jag är nog inte redo för att bo ensam än. Framför allt inte ensam tillsammans med min lillebror.

image3

Men idag har det mest varit mys. Förutom på sjukhuset då. Men efter det, då cyklade jag till Rosvalla, sprang 3 kilometer och cyklade tillbaka. Tog en snabbdusch och sen gick jag och Max ner på stan och jag handlade lite grejer, idag är huset vårat ! Så jag ska kolla på tv, basta, bada och sköta om mig själv ! Mysigt !! Ha det så bra, och uppskatta de som styr i huset även om det är skönt om de far iväg nån gång ibland !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0