Till den sista pusselbiten

När man är nästan klar med pusslet man håller på att lägga och märker att en pusselbit saknas, blir man inte så glad. Man vet ungefär hur det kommer att se ut men resultatet blir inte detsamma.
Jag tror på att livet är som ett enda stort pussel. En pusselbit läggs för varje ny sak man lär sig eller för varje ny sak som händer i sitt liv som göra att livet påverkas positivt. Om man inte lär sig något nytt eller träffar nya människor så kommer man ingenstans med pusslet. Idag har jag lagt en till pusselbit. Jag har upptäckt att jag har två underbara vänner, och det kan man lugnt konstatera är en positiv pusselbit.
Typerna, som de kallas, är två underbara jäntor. Mår jag dåligt så får de mig alltid glad igen. De är roliga, glada och otroligt snälla.
Jag mådde riktigt dåligt för ett par dagar sen, men de fick mig som vanligt att gå till skolan med ett leende på läpparna. Sådana som typerna vill man verkligen hålla kontakten med hela livet! 
De förtjänar det bästa. Och jag vet att jag höjer dem till skyarna nu, men som sagt, de förtjänar det!
Jag är glad att jag har sånna underbara vänner som hjälper mig att lägga mitt pussel.
Tack Sandra&Sofie

Ses o Syns

image1


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0