Gråt inte över utspillt té

Kul med migrän? Nej det är det ju inte, så vad gör man?
Ligger och gosar med katten och kollar igenom gamla bilder. Minnen som inte funnits i huvudet på år och dagar dyker plötsligt upp. Och så minns man varenda minut och varenda sekund. Det känns som igår och jag sluter mina ögon och drömmer mig tillbaka. Drömmer om vita stränder, vollyboll, picknick, underbara vänner & Emil som springer runt i sina små speedos. Kängurus, krokodiler & övernattningar i jungeln. Flera händelser i mitt liv blandas samman och blir till en enda stor skål med grötiga berättelser. Jag simmar mot strömmen och sliter för att inte ramla ner i det svarta hålet som kallas "Nuet".

Jag vaknar upp en timme senare och märker att jag i mina vilda drömmar råkat spilla ut mitt té. Mattan är våt och koppen trasig. Bra jobbat. Så går det när man försöker vrida tillbaka tiden.
image4


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0