Alla Stjärtans Dag

Varför ska man fira "Alla Hjärtans Dag" egentligen? Vad är meningen med det? Ska man fira kärleken till någon, och sörja om man inte funnit sin Valentin?
Jag tycker att denna dag är extremt överskattad. Varför ska man behöva en speciell dag för att fira sin kärlek?
Jag firar kärleken varje dag jag är tillsammans med dem jag älskar. Inte speciellt den 14 februari bara för att helgonet Sankt Valentin uppstod under medeltiden i mitten av februari.
Men ändå så går det runt tjejer och killar och letar efter sockersöta hjärtan/nallar att ge till sin älskade på denna dag. Rosor skickas hit och dit, allt detta gör att jag uppfattar dagen som patetisk. Jag säger inte att jag inte skulle bli glad av att få ett gäng rosor, men det jag menar är att jag vill inte få dem av någon som känner att han måste göra det för en korkad dags skull. Utan det ska vara spontant. Då skulle jag bli överlycklig.

Men tjejer och killar som inte hittat era Valentins, ge inte upp, det är nog inte meningen att man ska hitta honom/henne just den här dagen, eller innan för den delen, framför allt inte om man beter sig desperat  bara för att hitta denna. Utan denne kommer att dyka upp, så småning om. 
Tänk på att det ända du behöver hitta är Mr/Mrs Right Just Nu.       Inte för ett helt liv framöver. För det hade blivit väldigt tråkigt. 

                                                                    image3                                           

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0